Een afspraak in ons ziekenhuis

 

Een afspraak in ons ziekenhuis

U kunt met een verwijzing van uw huisarts een afspraak maken in ons ziekenhuis in het geval:

  • u een verandering in uw borst heeft opgemerkt en uw huisarts onderzoek nodig vindt
  • uit het bevolkingsonderzoek is gebleken dat u nader onderzoek nodig heeft
  • u (pijnlijke) borstklachten heeft
  • uw huisarts een nader onderzoek/diagnose noodzakelijk acht
  • u verhoogd risico op borstkanker heeft
  • u / uw huisarts en second opinion wenselijk acht

Geldt voor een second opinion dat iedereen ook snel bij ons terecht kan?

Voor een second opinion hebben wij het dossier nodig uit het ziekenhuis waar u onder behandeling bent (geweest). Wij kunnen op twee manieren aan uw dossier komen:

  1. U vraagt de informatie zelf op bij het betreffende ziekenhuis en zorgt dat het dossier bij ons komt.
  2. Wij vragen de informatie namens u op bij het betreffende ziekenhuis. In dit geval hebben wij wel uw toestemming nodig. U ontvangt daarom van ons een toestemmingsformulier dat u kunt ondertekenen en naar ons terug kunt sturen.

Zodra wij uw dossier hebben, zullen onze specialisten de informatie bekijken en bepalen welke afspraken gemaakt kunnen worden. Zo is er bijvoorbeeld soms aanvullende diagnostiek nodig, soms alleen een gesprek met een specialist. Hoe snel het traject gaat, is dus grotendeels afhankelijk van hoe snel wij uw dossier in huis hebben en welke aanvullende onderzoeken nodig zijn.

Goed te weten

Als zelfstandig ziekenhuis moeten wij aan een aantal vereisten voldoen. Het gevolg daarvan is dat wij sommige patiënten niet kunnen/mogen behandelen. De belangrijkste algemene beperkingen zijn:

  • Patiënten met een BMI hoger dan 35 kunnen wel in ons ziekenhuis terecht voor diagnostiek, maar kunnen hier niet geopereerd worden.
  • Patiënten met een aandoening/aandoeningen die (ernstige) beperking(en) geeft/geven in het dagelijks leven kunnen hier mogelijk niet geopereerd worden. Deze beoordeling wordt gedaan door onze anesthesioloog.

Patiënten die niet in ons ziekenhuis behandeld en/of geopereerd kunnen worden, kunnen wij verwijzen naar het UMC Utrecht. Het UMC Utrecht is onze academische samenwerkingspartner voor specifieke onderzoeken en diensten en voor hoogcomplexe zorgvragen. Uiteraard kunnen patiënten ook kiezen voor behandeling in een ander ziekenhuis.

Rechten van de patiënt

Voor meer informatie over de rechten van de patiënt klikt u hier.

Heeft u hierover een vraag? Neemt u dan contact met ons op via info@alexandermonro.nl of via 030 225 09 10.

Wachttijden

Wij streven er uiteraard naar om onze wachttijden zo kort mogelijk te houden. U kunt hier onze wachttijden bekijken.

Deze wachtlijst betreft een momentopname en kan daarom afwijken van de daadwerkelijk wachttijd. Wanneer u de wachttijd toch te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm) bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek vier weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd zeven weken.

 

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken? info@alexandermonro.nl of 030 721 01 04

Onze gespecialiseerde zorg wordt vergoed vanuit uw basiszorgverzekering.

 

Laatste nieuws

Word je bewust. Dat redt levens

Bekijk hier het item in het NOS vanaf 2 minuut, 21 sec. Het​ Alexander Monro Ziekenhuis​ heeft ​een grootschalig onderzoek ​gedaan waarbij vierhonderd vrouwen ondervraagd zijn. Terwijl er veel campagnes rondom het herkennen van borstkanker zijn, wordt borstkanker door...

Innovatie poli van start

Sinds december 2018 is in het Alexander Monro Ziekenhuis, in samenwerking met het UMC Utrecht, de innovatie poli gestart. Op de innovatie poli krijgen patiënten informatie over wetenschappelijk onderzoek en het nut daarvan. De poli is opgericht omdat het Alexander...