Patiëntervaringen

Patiëntervaringen

Ons ziekenhuis is georganiseerd rondom de behoeften van onze patiënten. Daarom zijn uw ervaringen belangrijk voor ons. Wij letten op verschillende manieren op uw tevredenheid: met een korte enquête, via Zorgkaart Nederland, via de Monitor Borstkankerzorg en indien nodig via de klachtencommissie. Wij streven ernaar onze zorg continue te verbeteren. Het gemiddelde cijfer dat onze patiënten ons geven is een 9,5. Hier zijn wij trots op.

Iedereen ervaart onze zorg op een andere manier. Hieronder vindt u een aantal ervaringen van onze patiënten en als u hier klikt vindt u nog meer ervaringen via Zorgkaart Nederland. Mocht u zelf een ervaring achter willen laten kan dat eveneens via Zorgkaart Nederland.

Ontvangst, snelheid en goede uitleg en aanwezigheid van diverse specialisten zorgen ervoor dat je met een compleet verhaal naar huis kan.

Petra

Patiënt Alexander Monro Ziekenhuis

Ontzettend vriendelijke mensen, fijne omgeving en behandeling, volledige en geruststellende uitleg over alles.

Fleur

Patiënt Alexander Monro Ziekenhuis

Als doktersassistente heb ik beroepshalve veel met ziektes en behandelingen te maken. Een patiënt uit onze praktijk vertelde van de goede ervaringen met het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis en nooit heb ik kunnen vermoeden dat ik daar zelf eens mee te maken zou krijgen. Maar nu ik zelf met borstkanker ben geconfronteerd was de keus snel gemaakt: het borstkankerziekenhuis in Bilthoven, ondanks de afstand van 150 kilometer die ik telkens moet afleggen. Juist op een moment dat je geconfronteerd wordt met ziekte, merk je hoe belangrijk bejegening en behandeling zijn. Ik ben zeer aangenaam getroffen door de ontvangst, de behandeling, de informatievoorziening en de snelheid van handelen. Het begon al met de eerste afspraak. Binnen een paar dagen kon ik terecht voor onderzoek en nog diezelfde dag waren de uitslagen bekend en was het behandelplan al gemaakt. Ik wist gelijk wat me te wachten stond . Duidelijkheid is erg prettig op zo’n moment. Dat niet alleen, ook de persoonlijke aandacht die ik krijg, is bijzonder prettig. Ik heb elke keer dezelfde behandelaar en dezelfde verpleegsters en dat is plezierig op zo’n moment.

Zwaantje

Patiënt Alexander Monro Ziekenhuis

Er wordt naar je geluisterd, mee gedacht, gekeken naar een goede oplossing, de juiste behandeling. Je bent hier echt een vrouw en geen nummer!

Jacqueline - Patiënt Alexander Monro Ziekenhuis

Patiënt Alexander Monro Ziekenhuis

Iedereen weet wie je bent vanaf het moment dat je voor de eerste keer binnenkomt, iedereen waar je mee te maken krijgt, is op de hoogte van jouw verhaal. Hierdoor krijg je niet te maken met de vervelende bijkomstigheid zoals in de reguliere ziekenhuizen waar je 500 keer, tot vervelends toe, hetzelfde verhaal moet vertellen en uitleggen. Je merkt dat er zeer regelmatig onderling overleg plaatsvindt waardoor dingen veel sneller duidelijk worden voor de patiënt. Vervolgens wordt alles op dat moment adequaat achter elkaar geregeld EN opgevolgd!! Het is een verademing te weten dat de zorg er ook zo uit kan zien en ik hoop dan ook dat andere ziekenhuizen hier een voorbeeld aan nemen.

Simone

Dochter van patiënt Alexander Monro Ziekenhuis

Ik vond het prettig dat er echt de tijd voor je wordt genomen en wanneer je net iets anders wil dan anderen er wordt meegedacht om de beste oplossing te vinden.

Carmen

Patiënt Alexander Monro Ziekenhuis

Zeer goed! Mooie grote kamers geweldige goede artsen en verpleegkundigen, allemaal zeer betrokken met mij als patiënt maar ook als mens. Dat mijn man ook mocht blijven GEWELDIG!!!!

Annemiek

Patiënt Alexander Monro Ziekenhuis

Hoe komen wij aan deze gegevens?

Een week na het eerste bezoek aan het Alexander Monro Ziekenhuis vragen we elke patiënt of hij of zij enkele vragen wil beantwoorden over haar of zijn ervaring met het ziekenhuis. Op basis van deze informatie kunnen we snel actie ondernemen. Patiënten die onder behandeling blijven, vragen we na een aantal maanden opnieuw om hun mening te geven.

Monitor Borstkankerzorg

De Monitor Borstkankerzorg is een initiatief van Borstkankervereniging Nederland (BVN). Het laat per ziekenhuis zien wat de ervaringen van patiënten zijn. Bijvoorbeeld hoe ze de zorg ervaren en wat de wachttijden zijn voor onderzoeken en uitslagen, maar ook of een directe borstreconstructie mogelijk is, de aanwezigheid van een mammapoli en hoeveel borstkankeroperaties het ziekenhuis jaarlijks uitvoert. De Monitor Borstkankerzorg geeft patiënten een goed beeld van wat ze kunnen verwachten van een ziekenhuis. Daarnaast is de informatie nuttig voor ziekenhuizen om hun zorg verder te verbeteren. Daarom vraagt het Alexander Monro Ziekenhuis iedere patiënt om mee te doen aan dit onderzoek.

Klachten

Het Alexander Monro Ziekenhuis wil iedereen tijdens een bezoek of verblijf zo goed mogelijk behandelen, verzorgen en begeleiden. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Dat horen we graag van u, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken en we de kwaliteit van onze zorg en dienstverlening kunnen verbeteren. Veel mensen vinden het lastig om een klacht in te dienen. Daarom kunt u ons op verschillende manieren laten weten dat u niet tevreden bent: via een direct gesprek met de betrokkene, via de klachtenfunctionaris, via de klachtencommissie of door een klacht in te dienen bij een instantie buiten het ziekenhuis.

Hier vindt u meer informatie over ons klachtenregelement.

Bel ons voor een afspraak 030 225 09 10

Verzekerde zorg voor iedereen

Laatste nieuws

Roze Lintje 2017

Net als voorgaande jaren heeft Borstkankervereniging Nederland (BVN) ook dit jaar het 'roze lintje' toegekend aan het Alexander Monro Ziekenhuis.  Wij zijn blij met deze erkenning, waarmee wordt aangegeven dat ons gespecialiseerde ziekenhuis aan de juiste criteria en...

Verbreding A27 / A1

Op 1 juli 2017 start Rijkswaterstaat met de verbreding van de A27 en A1 om de doorstroming te verbeteren. De werkzaamheden vinden plaats tussen Utrecht-Noord, knooppunt Eemnes en de aansluiting Bunschoten-Spakenburg en naar verwachting zijn de werkzaamheden eind 2018...

‘Anita wordt opgenomen’

Wij kijken terug op een mooie uitzending van 'Anita wordt opgenomen' over ons ziekenhuis. Heeft u de uitzending gemist of wilt u deze nogmaals bekijken? Dat kan hier. Anita Witzier volgt onze patienten en professionals en geeft u een realistische indruk van onze...