Patiëntervaringen
Patiëntervaringen
Ons ziekenhuis is georganiseerd rondom de behoeften van onze patiënten. Daarom zijn uw ervaringen belangrijk voor ons. Wij letten op verschillende manieren op uw tevredenheid: met een korte enquête, via Zorgkaart Nederland, via de Monitor Borstkankerzorg en indien nodig via de klachtencommissie. Wij streven ernaar onze zorg continue te verbeteren. Het gemiddelde cijfer dat onze patiënten ons geven is een 9,4. Hier zijn wij trots op.
Iedereen ervaart onze zorg op een andere manier. Hieronder vindt u een aantal ervaringen van onze patiënten en als u hier klikt vindt u meer ervaringen via Zorgkaart Nederland. Mocht u zelf een ervaring achter willen laten kan dat eveneens via Zorgkaart Nederland.
Patiënten aan het woord
In het Algemeen Dagblad vertelt Ursula over focus, aandacht, warmte en een professionele omgeving. Klik hier of op onderstaande afbeelding om het interview te lezen.
Jane vertelt over haar ervaring in ons ziekenhuis in een interview in het ForYou Magazine. Om het interview te lezen klikt u hier of op onderstaande afbeelding.
Hoe komen wij aan deze gegevens?
Een week na het eerste bezoek aan het Alexander Monro Ziekenhuis vragen we elke patiënt of hij of zij enkele vragen wil beantwoorden over haar of zijn ervaring met het ziekenhuis. Op basis van deze informatie kunnen we snel actie ondernemen. Patiënten die onder behandeling blijven, vragen we na een aantal maanden opnieuw om hun mening te geven.
Monitor Borstkankerzorg
De Monitor Borstkankerzorg is een initiatief van Borstkankervereniging Nederland (BVN). Het laat per ziekenhuis zien wat de ervaringen van patiënten zijn. Bijvoorbeeld hoe ze de zorg ervaren en wat de wachttijden zijn voor onderzoeken en uitslagen, maar ook of een directe borstreconstructie mogelijk is, de aanwezigheid van een mammapoli en hoeveel borstkankeroperaties het ziekenhuis jaarlijks uitvoert. De Monitor Borstkankerzorg geeft patiënten een goed beeld van wat ze kunnen verwachten van een ziekenhuis. Daarnaast is de informatie nuttig voor ziekenhuizen om hun zorg verder te verbeteren. Daarom vraagt het Alexander Monro Ziekenhuis iedere patiënt om mee te doen aan dit onderzoek.
Opmerkingen, verbeterpunten of klachten
Het Alexander Monro Ziekenhuis wil iedereen tijdens een bezoek of verblijf zo goed mogelijk behandelen, verzorgen en begeleiden. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Dat horen we graag van u, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken en we de kwaliteit van onze zorg en dienstverlening kunnen verbeteren. Veel mensen vinden het lastig om een klacht in te dienen. Daarom kunt u ons op verschillende manieren laten weten dat u niet tevreden bent: via een direct gesprek met de betrokkene, via de klachtenfunctionaris, via de klachtencommissie of door een klacht in te dienen bij een instantie buiten het ziekenhuis.
Hier vindt u meer informatie over ons klachtenreglement.
Rechten van de patiënt
Voor meer informatie over de rechten van de patiënt klikt u hier.
Laatste nieuws
Alexander Monro Ziekenhuis sluit zich aan bij landelijk AYA
Foto: AYA zorgteam Alexander Monro Ziekenhuis ‘De levensfase van jongvolwassenen met kanker vraagt om specifieke ondersteuning’ BILTHOVEN – Het Alexander Monro Ziekenhuis is vanaf heden aangesloten...
Hoera! Wij bestaan 10 jaar!
Het Alexander Monro Ziekenhuis bestaat 10 jaar! Als landelijk gespecialiseerd ziekenhuis in borstkanker | goedaardige borstaandoeningen | erfelijkheid combineren wij onze unieke visie op...
Een prachtig voorbeeld van focus in de zorg
Minister Kuipers (VWS) bezoekt landelijk Alexander Monro Ziekenhuis voor borstkankerzorg "Een prachtig voorbeeld van focus in de zorg" BILTHOVEN – De minister van VWS, Ernst Kuipers, bracht op...
Een goede klantreis
Een goede klantreis "Alles wat een klant meemaakt in harmonie met elkaar" "Zo goed voor je klanten zorgen, dat ze zich gezien en gehoord voeren vanaf het moment dat ze contact opnemen, totdat ze...
Een mooie columnreeks; ervaringen van een patiënt en van enkele van onze specialisten. Leest u hier de eerste columns.